Головна » 2007 » Січень » 24 » Rallye Automobile Monte-Carlo: Cітроєни знову перші
15:02
Rallye Automobile Monte-Carlo: Cітроєни знову перші
В міжсезонні відбулося немало змін – майже у всіх командах (за винятком Ford) грунтовно перетрусили склади, повернулася заводська команда Citroen Sport, на трасах з'явився абсолютно новий автомобіль Citroen C4 WRC. І лише одне не змінилося – на трасах Rallye Automobile Monte-Carlo як і раніше немає рівних Себастьяну Льобу і його Citroen, причому без різниці – на Xsara WRC чи на C4 WRC!

Ралі Монте-Карло 2007 року – це вже зовсім не та гонка, до якої всі вже встигли звикнути за останні десять років! Перш за все, вже немає знаменитими допів у французьких Альпах (Альп-Марітім) – відтепер гонка проходитиме в околицях Валанса, більш ніж в двохстах кілометрах від князівства Монако! Колись спецділянки під Валансом входили в маршрут Rallye Automobile Monte-Carlo, але це було більше десяти років тому. Отже гонка стане абсолютна новою для всіх без виключення пілотів заводських і напівзаводських команд – нікому з них не доводилося виступати на Ралі Монте-Карло в першій половині 90-х років! Учасникам було над чим подумати при підготовці до гонки і при виборі шин. Одна тільки спецділянка «Сен-Пьервілль» (з двома проїздами) здатна шокувати кого завгодно – його протяжність складає 46 км! Зате нарешті повернулася головна фішка Rallye Monte-Carlo минулих років – нічні спецділянки, заплановані на вечір в четвер і п'ятницю!
<сеnter>

Вже в четвер вранці всі без виключення екіпажі зіткнулися з двома проблемами. По-перше, організаторам довелося з міркувань безпеки відмінити шейкдаун – аж надто багато глядачів зосередилися на узбіччях. Отже пілотам залишалося тільки здогадуватися, які настройки застосувати в своїй техніці і які шини вибрати на гонку. В других, на рідкість тепла зима остаточно позбавила монте-карлівскую гонку її неповторних рис – слизьких і засніжених трас, на яких у всій красі могли розвернутися по-справжньому видатні пілоти! У результаті вийшло нормальне асфальтове ралі на зразок Каталонії або Корсіки, що тільки проходило в досить прохолодних умовах. А вже на асфальті у Себастьяна Льоба і Citroen суперників вже давно не спостерігається. Все відбулося за наперед відомим сценарієм – Citroen в четвер і п'ятницю виграв всі вісім спецділянок (п'ять перемог у Льоба і три у Сордо), а обидва його екіпажі міцно затвердилися на двох перших місцях! Трохи пожвавила боротьбу за лідерство шикарна ранішня атака Дані Сордо в п'ятницю, але потім все встало на свої місця – Льоб перший (не дивлячись на невелику аварію на одному з допів і скарги на біль в зламаній ще осінню руці), Сордо другий.

Зате в Ford всі перебували в помітно пригніченому стані – не дивлячись на всі надії і амбіції, команді в черговий раз належить битися за місця, починаючи з третього, оскільки два перших міцно застовпив за собою Citroen! Мало того, що перевірені і по-справжньому швидкі Focus WRS WRC 06 все-таки програють новому Citroen C4 WRC, так ще і пілоти стали регулярно промахуватися з вибором шин. Так почалася поступова і невідворотна здача позицій «Подвійному шеврону». І якщо Гронхольм ще благополучно тримався третім протягом всіх восьми спецділянок, то Хірвонен швидко з'їхав на сьоме місце, звідки потім з величезною потугою видерся на п'яту позицію. І залишалося Гронхольму тільки бурчати: «історія знову повторюється – новому C4 WRC ми програємо в Монте-Карло точно так, як і за часів Xsara WRC!» Правда, потім фінн не забував оптимістично додати, що попереду відразу два зимових ралі (в Швеції і Норвегії), де Ford майже напевно відіграється!

Subaru нині зірок з неба не хапає, але деякі зміни на краще вже помітні. Перш за все, обидва модернізовані Impreza WRC 2006 виявилися цілком надійними – ніяких поломок, які так псували життя пілотам майже весь минулий сезон! Зате з шинами все не та просто – команда після 13 років виступів на Pirelli вимушена перейти на BFGoodrich (він же Michelin). І пілоти явно дотепер ще не звикли до нових для себе шин. Але найцікавіше, що Аткінсон набагато швидше освоївся з Гудрічем, ніж Петтер Сольберг – австралієць постійно вгадує з вибором шин і весь час їде швидше за норвежця! Достатньо тільки поглянути на протокол гонки за підсумками четверга і п'ятниці – Кріс йде четвертим (і це при тому, що вперше стартував на асфальті за кермом Impreza WRC 2006!) і випереджає Петтера на півхвилини з гаком!

В справжніх героях ходить Тоні Гардемайстер – фінн веде чергову гонку в своєму фірмовому стилі: акуратно, стабільно і максимально швидко! Нагадаємо – Тоні виступає на злегка модернізованому Mitsubishi Lancer WRC зразка 2005 року, за кермом якого провів лише один день тестів. А якщо ще і пригадати все нервування з відходами і приходами Mitsubishi, закриттям проекту арабської команди Manufacturer 2, з якою Тоні підписав було контракт, а потім трохи не залишився без якої-небудь програми виступів, то слід визнати виступ Гардемайстера за блискучий! Як-не-як, на всіх восьми спецділянках фінн регулярно фінішував у вісімці кращих і займає зараз шосте місце. А якщо все складеться благополучно, то в суботу може битися з Аткінсоном і Хірвоненом за четверте місце в гонці.

Засмутили Манфред Штоль і всі три екіпажі Stobart Motorsport. Втім, Штоль досить довго тримався в шестірці кращих, але пізніше через проблеми з гальмами австрієць швидко викотився із залікової вісімки. Все-таки складно після більш ніж річної перерви знаходити спільну мову з такою примхливою машиною, як Citroen Xsara WRC! А ось «стобартівці» дуже швидко «просіли» - Хеннінг Сольберг на своєму нелюбимому асфальті став програвати в середньому по хвилині з гаком на кожній спецділянці, небагато чим краще виступав Метт Вілсон. І обидва пілоти в один голос говорили – команда може мати в своєму розпорядженні будь-який бюджет і найсучаснішу техніку, але без регулярних повноцінних тестів на чемпіонаті світу робити нічого! Трохи виправив ситуацію Ярі-Матті Латвала – фінн вже більш-менш знайомий з Ford Focus RS WRC 06, та і на асфальті завжди показував пристойну швидкість. По ходу гонки Ярі-Матті потихеньку додавав в швидкості, непомітно піднявшися з дванадцятого до дев'ятого місця. І тепер юний фінн битиметься за очки ще з одним героєм гонки, чехом Яном Копецкі, який на своїй Skoda Fabia WRC (що являється неконкурентоздатною за замовчанням) вже півтора дня міцно тримається за восьму позицію!

В суботу битви за перемогу на Rallye Automobile Monte-Carlo досить швидко утихнули – дуже вже сильний виявився на асфальті новий Citroen C4 WRC. Так вже склалося, що протягом всього дня трійка лідерів вела свою окрему гонку, без зайвого ризику – зате за спинами лідерів кипів неабиякий бій!

Все-таки від колишнього Раллі Монте-Карло, до якого ми звикли за останні роки, майже нічого не залишилося – на зміну головоломним альпійським доріжкам остаточно прийшли дуже швидкі, але не дуже видовищні траси під Валансом. А швидкості прямо-таки зашкалює – середня швидкість на спецділянках звичайно складає 90-120 км/ч! Приріст швидкості просто божевільний, якщо врахувати, що раніше в Альпах середня швидкість переможців допів майже ніколи не перевищувала 90 км/ч. Такої різкої зміни першим не витримав Хеннінг Сольберг, безнадійно програвши нинішню гонку: «краще б Раллі Монте-Карло повернули на старі траси – там хоч швидкість нижче і не так жахливо!»

Сітроєнівці ранком бадьоро стартували, видали черговий дубль на СУ9 – і майже відразу втихомирилися, надавши всім своїм суперникам можливість битися за місця, що залишилися. Якоїсь насущної необхідності форсувати події у «Подвійного шеврона» не було – два перші місця міцно зайнято Льобом і Сордо, займаючий третю позицію Гронхольм програє вже хвилину з гаком. Тому і відразу послідував наказ Гі Фрекелена – зберегти розстановку Льоб-Сордо, ніякого ризику, ніяких атак і внутрішньокомандних розбирань! І обидва екіпажі Citroen педантично дотримувалися інструкцій протягом всього дня.

Досить швидко до сітроєнівців приєднався і Маркус Гронхольм. Якщо спочатку фінн ще намагався атакувати, кілька разів підряд показав другий-третій час на допах, то ближче до вечора Маркус просто скинув темп і продемонстрував класичну тактику „на доїзд”. Зате Хірвонена було не впізнати – якщо ще вранці Мікко особливої жвавості не продемонстрував, то пізніше нарешті освоївся з трасою і тепер ліз в бій при першій же нагоді! Від Гардемайстера він відірвався миттєво і майже відразу прийнявся атакувати Аткінсона, що чіпко тримався за четверте місце. Битва була абсолютно феєрична – обидва дуелянти деколи вигравали один у одного майже по десятку секунд, але в загальному підсумку мікроскопічна перевага все-таки виявилася на стороні у Хірвонена, всього лише 0,8 секунди! Можна тільки здогадуватися, що творитиметься на недільній спецділянці, прокладеній на трасі Гран-прі Формули-1 – щонайменша погрішність, і четверте місце відразу піде до суперника.

Навряд чи хто чекав такої прудкості від Subaru – модернізовані Impreza WRC 2006 на нових шинах BFGoodrich як і раніше демонструють вельми пристойну швидкість і, що саме головне, майже повну відсутність яких-небудь технічних проблем! Особливо хорошим був Кріс Аткінсон – австралієць в суботу виграв обидва проїзди найшвидшої спецділянки «Сен-Бонне» і лише на самому останньому допі все ж таки поступився четвертим місцем Хірвонену. Примітно, що завдяки Аткінсону Subaru вперше після більш ніж річної перерви нарешті почала вигравати спецділянки на асфальті! Востаннє така подія відбулася восени 2005 року в Каталонії.

Продовжує дивувати Ян Копецкі, який весь день відчайдушно чинив опір атакам Ярі-Матті Латвали – і все-таки утримав свою восьму позицію, не дивлячись на явне відставання в технічному плані (важко порівнювати Skoda Fabia WRC з Ford Focus RS WRC останнього покоління, на якому виступає Латвала). Цього року у Копецкі намічена серйозна програма виступів – від десяти до дванадцяти стартів на етапах чемпіонату світу. Але в Skoda Fabia WRC чеху вже не варто засиджуватися – пора вже шукати варіанти співпраці з могутніми приватними командами і переходити хоча б на Peugeot 307 WRC, не кажучи вже про прекрасні Ford Focus RS WRC двох останніх поколінь.

А ось для Ярі-Матті Латвали, який відчайдушно рвався до восьмого місця, гонка завершилася найсумнішим чином – на останній суботній спецділянці фінна на повній швидкості «розмотало» в одному з поворотів і буквально шпурнуло в кам'яну стіну. До фінішу Ярі-Матті все ж таки добрався, але з майже трихвилинним відставанням і повністю втраченими шансами на завоювання очок. А після подальшого обстеження пошкодженого автомобіля судді ухвалили вирок – пошкоджена рама безпеки і фінн не стартуватиме на недільному суперспешилі! Сумна статистика виступів Латвали в Stobart Motorsport – п'ять стартів і чотири розбиті машини. В Швеції і Норвегії на Ярі-Матті чекає серйозне випробування – якщо не буде хоч якогось результату або машина знову виявиться побитою, то фінна можуть і попросити з команди.

Хай від звичного Rallye Autonobile Monte-Carlo майже нічого не залишилося, але одна традиція залишається непорушною – фініш гонки і нагородження неодмінно проходять в Монако. А цього року організатори піднесли глядачам розкішний подарунок – спецділянка, прокладена по вулицям міста!

Назва міської спецділянки, Monaco Circuit, викликала легкий ажіотаж – хотілося побачити раллійні автомобілі на легендарній трасі Гран-прі! Уява так і малювала заводські WRC в знаменитих віражах «Сен-Дево», «Мірабо», «Луї», проходження тунеля і виліт на повній швидкості на набережну! Але насправді все виявилося набагато скромніше – невелике кільце завдовжки 1400 метрів (частково співпадаюче з трасою Гран-прі), по якому кожному учаснику належало проїхати два круги. Проте найдивніше полягало в іншому – хоч це і не була паралельна гонка, але на старт виходили по два автомобілі! Просто стартували вони з різних точок траси і кожний екіпаж намотував два персональні круги. Чимось це все нагадувало велосипедні гонки переслідування, коли суперники стартують з протилежних сторін трека і прагнуть щонайшвидше подолати дистанцію або наздогнати супротивника.

Щоб зберегти інтерес глядачів протягом всіх заїздів, учасники виходили на міську трасу в зворотному порядку – від аутсайдерів до лідерів. У результаті, шоу вийшло відмінне! Майже всі місця (за одним виключенням) були розписані за підсумками попередніх чотирнадцяти спецділянок, та ще і з пристойними відривами – можна було трохи пограти на публіку, ефектно кинути машину в занос. Таким трюкам особливо сприяв той факт, що всі виступали на зимовій гумі (іншої-то і не було) на сухому асфальті – автомобілі деколи «розмотувало» по трасі із страшною силою! Правда, ніхто особливо не загравався, оскільки вулична траса недбалості не прощає – легко можна зіткнутися з відбійником або стіною будинку і зійти на останніх метрах гонки. Приблизно так і поступив Себастьян Льоб – француз явно «вишивав» по трасі в своє задоволення, з абсолютно не властивими йому заносами і «розгойдуванням» машини перед заходом в шпильку!

Не обійшлося і без деяких сюрпризів, а то і просто відвертого легкого хуліганства. Наприклад, Гаррет МакХейл з Даніелем Сордо не витримали напруги і заглохли на старті. У Даніеля взагалі якось не складаються відносини з міськими гонками – то минулого року на Кіпрі на повній швидкості врізався в бетонний блок, то в Монако трохи друге місце в гонці не упустив! Запам'ятався забавний епізод з Яном Копецкі, який явно збився з рахунку і після фінішу на повній швидкості помчав на третє коло! А ось Петтер Сольберг в своєму заїзді похуліганив – в одному з поворотів зобразив втрату управління і хвацько крутнув пару «бочок», причому мало не під вікнами свого будинку! Щось подібне влаштував і Мікко Хірвонен, але вже після фінішу свого заїзду. Цікаво тільки, чи вживе FIA якихось заходів до цих «акробатів»? Минулого року за такі хитрощі немало народу нахапали відкладеної дискваліфікації!

Але все-таки тими, що запам'ятовуються стали два заїзди, в яких стартували Хірвонен (в парі з Петтером Сольбергом) і Аткінсон (з Гронхольмом) – Мікко з Крісом розділяли лише 0,8 секунди! Крихітна перевага була на стороні у австралійця – він стартував пізніше і вже знав результат свого суперника. Було цікаво спостерігати, як обидва дуелянти проходили трасу. Наприклад, Хірвонен хоч прагнув їхати щонайшвидше, але все-таки трохи був обережним – десь пом'якше пройшов поворот, десь підвів ногу з педалі газу. Аткінсон же атакував дуже жорстко, майже на межі фолу. Відчувалося – коштує Крісу трохи затремтіти, і зірветься його Impreza WRС в страшний занос! Особливо вразив один момент – вкрай жорстке проходження шпильки, мало не впритул до внутрішнього краю, Impreza WRC починає злегка заносити. А в наступну мить машина різко вирівнюється і миттєво встає на найкоротшу траєкторію! Можливо, саме цей момент став вирішальним і дозволив Аткинсону виграти ту саму секунду, яка вивела його на четверте місце з крихітною підсумковою перевагою в 0,2 секунди!

В Citroen Sport же відсвяткували цілу серію знаменних перемог. По-перше, Себастьян Льоб в четвертий раз став переможцем Rally Automobile Monte-Carlo і порівнявся по цьому показнику з легендарними Сандро Мунарі, Вальтером Рерлем і Томмі Мьякіненом. По-друге, Citroen C4 WRC в своїй першій же гонці зробили переможний дубль! Востаннє такого успіху в дебюті нові автомобілі добивалися рівно 20 років тому, коли в 1987 році на Rally Automobile Monte-Carlo Массимо Бьязіон і Юха Канккунен на Lancia Delta 4WD теж зробили дубль.

Rallye Automobile Monte-Carlo. Підсумкове положение
1. Льоб/Єлена (F/MC, Citroen C4 WRC) 3:10.27,4
2. Сордо/Марті (E, Citroen C4 WRC) + 38,2
3. Гронхольм/Раутіайнен (FIN, Ford Focus RS WRC 06) + 1.22,8
4. Аткінсон/МакНілл (AUS, Subaru Impreza WRC 2006) + 2.28,1
5. Хірвонен/Лехтінен (FIN, Ford Focus RS WRC 06) + 2.28,3
6. Сольберг П./Міллс (N/GB, Subaru Impreza WRC 2006) + 3.12,0
7. Гардемайстер/Хонканен (FIN, Mitsubishi Lancer WRC 05) + 3.38,1
8. Копецкі/Шованек (CZ, Skoda Fabia WRC) + 4.39,4

Чемпіонат світу
1. Льоб – 10
2. Сордо – 8
3. Гронхольм – 6
4. Аткінсон – 5
5. Хірвонен – 4
6. Сольберг П. – 3
7. Гардемайстер – 2
8. Копецкі – 1

Кубок конструкторів
1. Citroen Sport – 18
2. BP Ford World Rally Team – 10
3. Subaru WRT – 8
4. Stobart Ford – 2

Категорія: WRC Раллі | Переглядів: 832 | Додав: sasha | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0