16:39 Uddeholm Swedish Rally: Перша перемога Гронхольма в сезоні | |
![]() Нинішня ненормальна зима стала колосальним головним болем для всіх без виключення. Команди відчайдушно шукали можливість хоч десь потренуватися на снігу (Citroen Sport свого часу навіть відправився в Альпи, де і відшукав сніг мало не на трикілометровій висоті). А організатори шведського ралі, здається, в якийсь момент навіть змирилися з перспективою провести свою неповторну зимову гонку у вигляді самого нормального гравієвого раллі – сніг був геть відсутній, а температура глумливо трималася на відмітці вище нуля! Але в останні два тижні все змінилося на краще – вдарили цілком пристойні десятиградусні морози, почалися снігопади. ![]() Проте під час ознайомлення швидко з'ясувалося, що снігу все одно дуже мало – було достатньо лише пару раз проїхати по трасі на цивільній машині, як відразу появлявся грунт. Легко представити, на що перетвориться покриття, коли по ньому пару раз промчить в бойовому режимі караван з півсотні одиниць «повнокопитної» техніки! А вже про знамениті сніжні бар'єри на узбіччях, на які так зручно «спиратися» при проходженні поворотів, і мріяти не доводилося. Отже по ходу гонки всім доведеться вирішувати дві основні проблеми – як справитися з високою швидкістю (на шпильках по гравію машини звичайно летять як винищувачі!) і як зберегти більше шпильок в своїх шинах (на тому ж гравії зимова шипована шина може «облисіти» буквально за пару хвилин). ![]() Головною подією шейкдауна, як не крути, став успіх Subaru – на нових для себе шинах BFGoodrich обидва екіпажі показали результати, які дозволили їм потрапити в трійку кращих! І якщо третє місце Петтера Сольберга нікого особливо не здивувало (все-таки скандинав!), то кращий час Кріса Аткінсона вже тягне на пристойний сюрприз – здається, австралієць цього року зможе нарешті продемонструвати все, на що він здатний на трасі! Хоча все-таки не варто загадувати – сезон тільки-тільки стартував і попереду ще півтора десятка гонок. А ось як брати Сольберги, Петтер і Хеннінг, зможуть виступити в Швеції – це питання не в приклад серйозніше! Обидва умудрилися в останню мить серйозно простудитися, підхопили температуру – і шейкдаун обидва змогли відкотити тільки після прийому хорошої порції ліків. Причому Петтера вистачило тільки на три проїзди, після чого пілот негайно відправився в готель відлежуватися і лікуватися далі. ![]() При підготовці траси прологу в Карлстаді організатори відвели душу – протягом декількох днів регулярно поливали трек водою, поки не одержали шар льоду товщиною в 15 см! Тут вже ніякі шпильки не допоможуть докопатися до грунту – пілоту залишається тільки призвати на допомогу всі свої відчуття і акуратно вальсувати на льоду, не знижуючи при цьому швидкості! І в таких умовах всіх перевершив Тоні Гардемайстер – фінн філігранно проковзнув до самого фінішу і став першим лідером нинішнього Uddeholm Swedish Rally, випередивши при цьому на півсекунду Грьонхольма. А ось Себастьян Льоб несподівано „облажався” – не зміг вчасно рушити на старті, у результаті програв вісім секунд і кваліфікувався лише двадцятим. Не кращий початок гонки для ельзасца – все ж ці сім-вісім секунд у лідерів-скандінавів відіграти буде дуже і дуже нелегко. Та і взагалі Себастьян, схоже, налаштований не дуже оптимістично – після ознайомлення вже не раз згадав про те, що траса шведського ралі в нинішньому вигляді йому жахливо не подобається! ![]() Проте, напевно, всі події прологу померкнули на фоні абсолютно приголомшливих «подвигів» аргентинця Хуана-Пабло Райеса! Добре відомо, що при ознайомленні з трасою і організатори, і дорожня поліція строго стежать за дотриманням швидкісного режиму – за перевищення швидкості звичайно карають досить серйозно. В кращому разі виписують пристойний грошовий штраф, а особливо злісним порушникам можуть і часовий штраф впаяти – достатньо пригадати, як минулого року Метт Уїлсон був вимушений стартувати в Британії з хвилинним штрафом. Але в Швеції аргентинський пілот команди Munchi’s Ford Rally Team побив всі рекорди – чотири хвилини (!!!) пенальті і 15 тисяч євро грошового штрафу! В це важко повірити, але аргентинця протягом тих двох днів, поки йшло ознайомлення з трасою, зловили на перевищенні швидкості 29 разів! Без коментарів. Торішній чемпіонат світу привчив всіх до того, що боротьба за перемогу є винятковим привілеєм Себастьяна Льоба і Маркуса Грьонхольма – і всі інші, включаючи навіть екс-чемпіона світу Петтера Сольберга, як би виступають лігою нижче. Проте цього разу в Швеції знайшлося немало охочих посперечатися з визнаними фаворитами, причому навіть небезуспішно! Але зрештою ініціативу все одно перехопили Грьонхольм з Льобом. Першим, хто зумів отримати користь з умов, що раптово змінили, на трасі, став Петтер Сольберг – норвежець ефектно виграв першу ж п'ятничну спецділянку і вперше після торішнього Telstra Rally Australia очолив гонку! Але торішня, хоча і трохи модернізована Subaru Impreza WRC 2006, все-таки поступається в швидкості прекрасному Ford Focus RS WRC 06 Грьонхольма і новітньому Citroen C4 WRC Льоба – не дивлячись на відчайдушний опір, Петтер хочеш не хочеш вимушений здати свої позиції і поступово з'їхав на третє місце. ![]() Вразив і Джіджі Галлі, який вранці в п'ятницю продемонстрував дивовижну жвавість – другий на СУ2 і перший на СУ3, після чого навіть піднявся на друге місце в загальному заліку! Результат дивовижний хоча б тому, що італієць вперше стартував на новому для нього автомобілі Citroen Xsara WRC, за кермом якого фактично не провів ні єдиного дня серйозних тестів – не рахуючи декількох обкатувальних кілометрів на фірмовому полігоні Citroen Sport під Парижем. А якщо ще пригадати, що Xsara WRC ніколи ще не виступала на шинах Pirelli (принаймні, в рамках чемпіонату світу) – то подвиги Галлі стали справжньою сенсацією! Але гарячність італійця вже не вперше зіграла з ним поганий жарт – на п'ятій спецділянці Джіджі на повному ходу не вписався в поворот і міцно застряг на чотири хвилини в заметі. Пізніше Галлі не втомлювався гучно проклинати себе за необережність і привселюдно оголосив себе справжнім дурнем, що зробив воістину ідіотську помилку! ![]() Про те, якої напруги досягла боротьба в п'ятницю, яскраво свідчили два наступні факти: перші п'ять спецділянок виграли різні пілоти, а після СУ5 десять перших екіпажів уклалися менш ніж в сорок секунд! Але вже відчувалося, що ініціативу поступово перехоплюють фордівці – Грьонхольм виграв в п'ятницю три допи, завдяки чому повільно, але впевнено висувався в лідери гонки. Не дуже від нього відставали і Мікко Хірвонен з Хеннінгом Сольбергом, що влаштувалися на четвертому-п'ятому місцях – і ця фінсько-норвезька парочка була готова у будь-який момент витурити Петтера Сольберга з третього ступеня подіуму! Та і Тоні Гардемайстер, що проводив всього лише другу гонку на не найшвидшому і новому Mitsubishi Lancer WRC 05, упевнено тримався за Мікко з Хеннінгом. ![]() Проте Себастьяну Льобу вже у котрий раз за останні два роки належить в гордій самотності витягувати команду, і заразом битися зі всією «фордівскою» армадою. Друге місце ельзасца на новому автомобілі C4 WRC і зі всього лише десятисекундним відставанням від лідера – це чудовий результат для Швеції, де скандинавські пілоти звичайно творять все, чого тільки душа побажає! Але коли на самому старті гонки жорстоко провалюється другий номер команди і потім весь день бовтається десь в другому десятку, причому з вельми посередніми результатами на допах – для Citroen Sport ця не найприємніша подія. З кожною пройденою спецділянкою залишається все менше сумнівів в тому, що скандинави в черговий раз виграють Uddeholm Swedish Rally, а Маркус Грьонхольм у разі успіху по кількості перемог (п'ять) на шведському етапі чемпіонату світу порівняється з легендарним шведом Стігом Бломквістом. І навряд чи повториться чудо 2004 року, коли Себастьян Льоб став першим нескандинавським пілотом, що виграв в Швеції. Напередодні в п'ятницю якось не відразу був помічений той цікавий факт, що організатори Uddeholm Swedish Rally приготували відразу два міні-спецучастка. Гонка повинна була стартувати і фінішувати льодовим суперспешелом в Карлстаді, зате в п'ятницю і суботу ввечері глядачів чекали битви на традиційній крихітній спецділянці в Хагфорсе. І саме в суботу в Хагфорсе відбувся навряд чи не головний сюрприз нинішньої гонки – перемогу на допі відсвяткував 19-річний норвежець Мадс Остберг, для якого старт в Швеції став лише четвертим на етапах чемпіонату світу! ![]() Коли техніка у повному порядку, змагатися з Маркусом Грьонхольмом на сніжних трасах – задача майже нереальна! Так було за часів його виступів як на грізному Peugeot 206 WRC (три перемоги в Швеції в 2000-2003 роках). Так відбувається і на нинішньому прекрасному Ford Focus RS WRC 06 – фінн на ньому вже виграв рік тому, а зараз дуже і дуже близький до повторення торішнього успіху. І коли в суботу Маркус майже невимушено виграв п'ять спецділянок підряд – то навіть у неймовірно настирливого і чіпкого Себастьяна Льоба, здатного видряпати перемогу в будь-яких умовах і в будь-кого, навряд чи виникли якісь сумніви в тому, що успіх випаде на частку Грьонхольма. ![]() Треба віддати належне Себастьяну – ельзасец чинив опір до останнього і в суботу вранці навіть трохи скоротив своє відставання від лідера. А вже божевільний поєдинок Грьонхольма і Льоба на найдовшій спецділянці «Лільендаль» прикрасив би будь-яку гонку – на дистанції в 34,54 км фінн випередив француза всього лише на 0,6 секунди! Це була вже боротьба не стільки на межах можливостей пілотів, скільки на межі можливості техніки! Саме на таких допах-гігантах починаєш розуміти, наскільки ж близькі по своїх характеристиках і можливостях сучасні автомобілі категорії WRC. Проте трохи пізніше Маркус ще трохи додав в швидкості і досить швидко відірвався від Себастьяна на півхвилини з гаком. Вирішальну роль в суботу зіграв вибір покришок – цього разу Грьонхольм начисто переграв Леба, що славиться своїм ледве чи надприродним умінням вгадати з підбором шин! Після двох підряд з тріском програних допів француз визнав – так, не вгадав з довжиною шпильок, через що трохи втратив в швидкості. Але цього «трохи» цілком вистачило, щоб Грьонхольм відразу одержав пристойну фору за часом. ![]() А ось Subaru в черговий раз зіткнулася із звичною проблемою, що стала вже, – як тільки з'ясовується, що техніка виявилася життєздатною і не почала розсипатися на перших же кілометрах, пілоти негайно кидаються в бій стрімголов! І в більшості випадків виявляються жорстоко покараними за свою гарячність. І нинішнє шведське ралі не стало виключенням – Петтер Сольберг на повній швидкості так засадив свою Імпрезу в замет, що потім два з гаком десятка глядачів більше десяти хвилин не могли виколупати з снігу застряглу машину! Норвежець після цього відкатав ще пару допів, але вже без особливого ентузіазму – тридцять якесь там місце в загальному заліку не залишило ніяких надій на пристойний підсумковий результат. Тому команда і ухвалила рішення – Сольберг припиняє гонку, доліковує свою простуду, а машину приведуть в повний порядок перед Rally Norway, до якого залишилося менше тижня. Зате трохи порадував Кріс Аткінсон – австралієць хоча і не продемонстрував особливої жвавості на спецділянках, але проте тихенько просочився на шосте місце і почав вже з апетитом поглядати на п'яту позицію Даніеля Карлссона. ![]() А ось битва за третє місце, що розвернулося між Мікко Хірвоненом, Хеннінгом Сольбергом і Тоні Гардемайстером, завершилася досить передбачливо. Спочатку була розкішна дуель, коли все троі встигли кілька разів помінятися місцями – але вже тоді відчувалося, що Хірвонен виявився трохи швидше і почав потихеньку видряпувати секунду за секундою. Але надвечір все кінчилося відразу! Спочатку у Гардемайстера полетів один з диференціалів, після чого фінн декілька десятків кілометрів тягнувся на задньопривідному Lancer WRC, а потім ще і нахапав 50 секунд штрафу за спізнення на контрольний пункт. Була надія, що Хеннінг Сольберг зуміє утриматися за Хірвоненом і в неділю нав'язати йому боротьбу за третє місце. Але все перекреслив невеликий інцидент на передостанній суботній спецділянці – сонце, що заходить, засліпило норвежця і пілот на якусь мить втратив трасу із виду. Цього цілком вистачило, щоб машину миттєво розвернуло, що коштувало Хеннінгу більше двадцяти секунд відставання від Мікко. Історія любить повторюватися. Рік тому в Швеції Маркус Грьонхольм трохи не упустив перемогу, коли в останній день на його Focus RS WRC 06 раптово виникли технічні неполадки. Щось подібне трохи не відбулося і цього разу – Маркусу (та і не тільки йому!) довелося пережити немало неприємних хвилин, перш ніж піднятися на вищий ступінь подіуму. ![]() Те, що творилося в неділю вранці в стані M-Sport, можна було охарактеризувати одним словом – паніка! Неприємність підкралася з тієї сторони, звідки її майже ніхто не чекав – вночі вдарили більш ніж двадцятиградусні морози. Неначебто звичайне явище для Скандинавії, правда? Ось тільки вранці з'ясувалося, що за ніч в закритому парку декілька новеньких Ford Focus RS WRC 06 «замерзнули» мало не на смерть – мороз майже на всіх машинах «прихопив» маслорадіатори! Те, що все відбувалося, надалі просто не укладалося в голові. Миттєво вибули відразу два екіпажі Stobart Motorsport, Ярі-Матті Латвали і Метта Уїлсона, чия техніка дуже швидко зупинилася через відсутність тиску масла! ![]() Дісталося і обом заводським екіпажам BP Ford World Rally Team – Грьонхольму з Хірвоненом по дорозі на старт першої спецділянки припало гарненько поламати голови, щоб хоть якось прогріти маслорадіатори і при цьому не угробити двигуни. Все неначебто пройшло успішно, але нерви ця історія пошарпала всім! Тим паче, що на перших порах неможливо було зрозуміти, наскільки успішними виявилися спроби «розморозити» техніку – наприклад, в машині Хірвонена досить довго не працював обігрівач і пілот скаржився на справжній собачий холод в кабіні! На щастя, примара масового сходу досить швидко зникла – з семи екіпажів на Ford Focus RS WRC 06 зійшли «всього лише» два, Латвали і Уилсона-молодшого. Правда, навіть толком не відомо – а чи всі сім Фокусів замерзнули? Неначебто не було ніяких повідомлень про проблеми у Хеннінга Сольберга і обох аргентинських екіпажів, Луіса Перес Компанка і Хуана-Пабло Райеса. ![]() Правда, подробиці тієї історії про «заморожені» Ford Focus RS WRC з’явилися набагато пізніше, вже після фінішу другої недільної спецділянки. Льоб навіть трохи пожалкував, що не дізнався про цей казус ранісінько – можна було б трохи ризикнути і спробувати атакувати перше місце Грьонхольма! Втім, в таке віриться насилу, знаючи прагматичність француза – сорок секунд на 80 км можна відіграти тільки в тому випадку, якщо у суперників на трасі виникнуть по-справжньому серйозні проблеми. І без цього у всіх учасників вистачало головного болю із страшним станом покриття на спецділянках – після першого ж проїзду поверхня траси перетворилася на фантастичну суміш з снігу, коленого льоду, гравію і дрібних валунів! Одного проїзду на довгому СУ «Бакка» (майже 31 км) було достатньо, щоб позбавитися мало не всіх шпильок на шинах! Загальну думку висловив Грьонхольм: «а що ми робитимемо в Карлстаді на льоді, якщо залишилися взагалі на «лисій» гумі?» Вже у котрий раз пілоти Subaru виступають за одним і тим же сценарієм – спочатку створити собі більше проблем, щоб потім їх з честю подолати! В суботу зійшов відчайдушний рубака Петтер Сольберг, а в неділю за ним трохи не послідував Кріс Аткінсон – ще трохи, і команда покинула б Швецію з нульовим результатом. Але як австралієць вранці чудово атакував – виграв спецділянку, прорвався на п'яте місце і вже готувався до жорсткого захисту від атак Даніеля Карлссона. Проте сам все розгубив за три допи до фінішу, коли дуже агресивно спробував підрізати поворот – і у результаті жорстко приземлився в рів! Список пошкоджень вражав – пошкоджена передня підвіска, поломка напівосі, вибитий стабілізатор і скажений витік масла. З таким «букетом» звичайно паркують машину на узбіччі і чекають чергового прочухана від керівництва команди. Проте Кріс виявився на рідкість упертим і наполегливо тягнув до фінішу побиту Імпрезу, не дивлячись на багатохвилинні втрати часу – і все-таки завершив гонку на восьмому місці! ![]() Найщасливішим же в неділю був, судячи з усього, Хеннінг Сольберг – до подіуму норвежець так і не дотягся, зате виграв спецділянку. Правда, після цього команда Stobart Motorsport переконливо попросила Хеннінга особливо не захоплюватися подвигами – і так вже два екіпажі з трьох вибули, причому буквально на рівному місці, а четверте місце в таких умовах нітрохи не гірше третього. І тепер старший з братів Сольбергів готується до своєї головної гонки цього року – домашнього Rally Norway, трасу якого Хеннінг знає краще, ніж хто-небудь. Чи зможе він поборотися за перемогу з Грьонхольмом і Льобом – це ще питання, але фініш на подіумі йому цілком під силу. ![]() Цікаво, що протягом всіх трьох днів на рідкість стабільний виступ продемонстрували екіпажі OMV Kronos Citroen. До тих пір, поки Манфред Штоль з Даніелем Карлссоном нарешті не освояться з примхливими Citroen Xsara WRC – ніякого ризику і ніяких відважних атак на позиції лідерів! Але навіть метод «тихої сапи» приніс відмінні результати – обидва екіпажі у вісімці кращих плюс сім очок в командному заліку. ![]() Особливої пошани заслуговує також шосте місце Тоні Гардемайстера – фінн на своєму Lancer WRC05 реально боровся за місце на подіумі і після всіх суботніх неприємностей фінішував шостим. Із стабільністю у Тоні як і раніше все у повному порядку – вже в другій гонці підряд набирає очки. Можливо, результати у Гардемайстера зараз не такі вражаючі, як минулого року (20 очок в 4 стартах) – але ж і нинішній Mitsubishi Lancer WRC05 не рівень торішнім Citroen Xsara WRC і Peugeot 307 WRC. ![]() Після фінішу і церемонії нагородження почалася вистава під назвою: «Закон суворий, але такий закон!» Спочатку зняли невдачливого Хуана-Пабло Райеса (ще перед стартом гонки виклопотав 4 хвилини пенальті і 15 тисяч євро штрафу за регулярні перевищення швидкості) – в неділю на одній із спецділянок пілот їхав тільки в одній рукавичці, тобто, по букві закону, не був екіпірований належним чином. Як з'ясувалося, перед допом Райес міняв колесо і під час цієї операції десь втратив рукавичку! Трохи пізніше настигнула більш скандальна історія – за підсумками повторного технічного контролю був знятий переможець в заліку Production Car WRC, фінн Юхо Хяннінен. Як показав огляд, на Mitsubishi Lancer Evo IX переможця були встановлено три паливні насоси! ![]() Uddeholm Swedish Rally. Підсумкове положення 1. Грьонхольм/Раутіайнен (FIN, Ford Focus RS WRC 06) 3:08.40,7 2. Льоб/Єлєна (F/MC, Citroen C4 WRC) + 53,8 3. Хірвонен/Лехтінен (FIN, Ford Focus RS WRC 06) + 1.41,5 4. Сольберг Х./Менкеруд (N, Ford Focus RS WRC 06) + 2.09,8 5. Карлссон/Жіроде (S/F, Citroen Xsara WRC) + 3.37,8 6. Гардемайстер/Хонканен (FIN, Mitsubishi Lancer WRC 05) + 3.54,2 7. Штоль/Мінор (А, Citroen Xsara WRC) + 5:12,5 8. Аткінсон/МакНілл (AUS, Subaru Impreza WRC 2006) + 6.04,7 Чемпіонат світу Кубок конструкторів | |
|
Всього коментарів: 0 | |