16:12 Rally Norway: Хет-трик "Форда" | |
![]() Якщо обидва скандінавські етапи чемпіонату світу, Uddeholm Swedish Rally і Rally Norway, базуються практично поряд (шведські Хагфорс з Карлстадом і норвезький Хамар розділяють менше 200 км) – то і траси обох гонок не дуже сильно повинні відрізнятися один від одного. Рельєф приблизно такий же, траса – швидкі лісові дороги, покриті снігом і льодом. ![]() В цілому, так воно і виявилося, хоча деякі відмінності вдалося помітити – багато норвезьких спецділянок виявилися трохи поповільніші за шведські. Крім того, деколи попадалися досить своєрідні повороти, коли узбіччя виявлялися помітно нижче за саму трасу. ![]() Коли в п'ятницю вранці Мікко Хірвонен з тріском виграв першу спецділянку, тридцятикілометровий «Лотен», і при цьому привіз Маркусу Грьонхольму з Себастьяном Льобом відразу 12 і 17 секунд відповідно – в перший момент ніхто не надав цьому серйозного значення. Здавалося б, нічого дивного – обидва лідери чемпіонату ще не встигли розкотитися, та ще і стартували першими. Значить, незабаром Маркус з Себастьяном швидко поставлять свіжоспеченого лідера на місце. І друга спецділянка, здавалося б, підтвердила подібні прогнози – на досить короткому допі «Хаслемоєн» (трохи менше дюжини кілометрів) Льоб досить легко відіграв майже п'ять секунд у фордовского «бунтаря». Але повторний проїзд «Лотена» удруге поставив все з ніг на голову – Мікко знову його виграв! І якщо Грьонхольма Хірвонен випередив менш ніж на секунду, то Льобу він і цього разу привіз більше 15 секунд! ![]() Але дивна картина – якщо на обох довгих допах Мікко переграв Себастьяна (за два проїзди більше півхвилини відриву), то на середніх і коротких спецділянках фінн потихеньку втрачав свою перевагу. У результаті, Льоб в п'ятницю виграв п'ять СУ з восьми, що і дозволило йому скоротити своє відставання від Хірвонена вдвічі! Можна тільки ворожити, чому ельзасец стільки програв на обох проїздах «Лотена» - чи то дуже багато дрібних помилок зробив, з яких склалися ті самі 15-17 секунд відставання, чи то просто дотепер ще не відновився повністю від травми і травмована рука деколи дає про себе знати на довгих допах. А що Маркус Грьонхольм? Переможець шведського ралі провів вельми добротну гонку і завершив п'ятницю на другому місці, але його виступ на фоні партнера по команді якось не дуже вражав. А внутрішньокомандну дуель Маркус відверто програв, зумівши випередити свого напарника лише на двох спецділянках . ![]() Ось хто доставив немало неприємних хвилин своїм прихильникам, так це Subaru – в п'ятницю вранці їх пілоти виглядали далеко не кращим чином. Аткінсон на абсолютно незнайомій трасі трохи розгубив свій запал і практично весь час перебував за межами залікової вісімки. Сольберг спочатку теж не радував своєю швидкістю, не дивлячись на те, що після Швеції машину норвежця перебрали до останнього гвинта і замінили на ній двигун – сьоме місце, за спинами Джіджі Галлі, Тоні Гардемайстера і Хеннінга Сольберга, виглядало досить блідо. Але в другій половині дня Петтер нарешті розкотився – і дуже швидко піднявся на четверту позицію! Правда, на перемогу на своєму домашньому ралі йому поки розраховувати не доводиться: хвилина відставання після першого ж дня – це дуже багато. Особливо якщо врахувати, що серед його суперників – два фіни, які дуже і дуже непогано уміють виступати на зимових ралі. ![]() Вже третю гонку підряд не може позбутися неприємностей ще один «стобартовец», фінн Ярі-Матті Латвала. Серія у нього сумна – убита машина на Ралі Монте-Карло, безнадійно замерзлий в Швеції Ford Focus RS WRC 06. В Норвегії юний фінн одержав чергову порцію неприємностей – відразу після успішного старту (третє місце на СУ1) у нього вийшов з ладу рульовий механізм! І все пішло по наростаючій – шість зайвих хвилин перебування на сервісі (хвилина штрафу), потім трихвилинне спізнення на черговий контрольний пункт (ще півхвилини пенальті). У результаті, замість чесно заслуженого четвертого місця Латвала з півтора хвилинами штрафу виявився десятим. Правда, деякою утіхою стала перемога Ярі-Матті на п'ятому допі! ![]() З «приватників» кращим же став Тоні Гардемайстер – фінн вже третю гонку підряд демонструє пристойні результати на своєму Mitsubishi Lancer WRC05 і за підсумками п'ятниці красується на п'ятому місці. А ось тріо на Citroen Xsara WRC залишило досить суперечливі враження. І якщо італієць Джіджі Галлі на своїй франко-итальянской Ксарі (італійська команда Aimont Racing, машина підготовлена на французькій фірмі PH Sport, взута в італійські шини Pirelli) зумів-таки пару раз порадувати високими результатами (два фініші в трійці) і утримався на шостому місці, то дует з OMV Kronos Citroen, Манфред Штоль з Даніелем Карлссоном, особливими успіхами похвалитися не міг. Австрієць ще якось за рахунок своєї стабільності і акуратності зачепився за восьме місце, зате швед п'ятничну частину гонки провів дуже погано – майже весь час показував результати в районі дванадцятого місця і насилу завершив день лише одинадцятим! Адже від Даніеля чекали більшого – швед минулого року виступав на Rally Norway і повинен би був непогано знати місцеві траси. ![]() З самого ранку події знов почали розвертатися за п'ятничним сценарієм – Мікко Хірвонен знову виграв найдовшу спецділянку дня (44-кілометровий «Ельверум»)! Причому молодий фінн задав абсолютно фантастичний темп – якщо у Маркуса Грьонхольма він виграв лише п'ять секунд, то Себсатьяну Льобу привіз вже майже четверть хвилини і тим самим практично подвоїв свій відрив від француза. А ось четвертий час на «Ельверуме» показав Петтер Сольберг, програвши переможцю майже хвилину! Картина була ясніше нікуди – є «Велика трійка» Хірвонен-Грьонхольм-Льоб, до якої дотепер ніхто і близько підібратися не в змозі, не дивлячись на всі зусилля. ![]() На перший погляд, відносна невдача на «Ельверумі» не бентежила Льоба – навіть якщо не вдасться випередити лідируючого Хирвонена, то десять секунд відставання від Грьонхольма при бажанні можна б було відіграти за дві-три спецділянки. Що неначебто і підтвердила перемога Себастьяна на наступному допі. Але далі все пішло самим непередбачуваним чином – після чергового пятнадцатисекундного програшу Хірвонену на СУ «Маунтін» (24 км) Льоба буквально переклинило! Відчайдушний ривок за Грьонхольмом – і миттєво послідував занос в замет, з якого вдалося вибратися тільки через вісім хвилин. Миттєве падіння з третього на одинадцяте місце – і майже дві хвилини відділяли Себастьяна від залікової зони. Зразу ж послідувала ще одна самогубна атака, за якою зразу ж послідувала друга підряд восьмихвилинна відсидка в заметі! І все було кінчено – нікому ще не вдавалося за один день відіграти 17 хвилин відставання і відіграти як мінімум десяток місць. Огидний день для Citroen Sport, що позбавився всіх шансів на пристойний результат – ще вранці на «Ельверуме» Даніель Сордо вибув з боротьби програвши 10 хвилин. ![]() Невдача Леба стала великим подарунком долі для Петтера Сольберга – норвежець тихо і не дуже непомітно піднявся на третє місце, хоча результати його на спецділянках не дуже вражали. Взагалі кажучи, в суботу можна було наочно переконатися в тому, наскільки ж заводські екіпажі Ford перевершували всіх інших в чистій швидкості – якщо за підсумками другого дня ралі Хірвонена і Грьонхольма розділяли лише 20 секунд, то Петтер Сольберг, що йшов третім, відставав від лідера вже майже на чотири хвилини! ![]() На відміну від п'ятниці, цього разу обидва залікові екіпажі Stobart Ford, Хеннінга Сольберга і Ярі-Матті Латвали, виявилися на висоті. За рахунок однієї тільки стабільності і відсутності серйозних неполадок обидва екіпажі благополучно пробилися в п'ятірку кращих, легко при цьому перегравши всіх своїх суперників на Citroen Xsara WRC... Більш того, у Сольберга нарешті з'явився реальний шанс в неділю фінішувати на подіумі – від молодшого брата Хеннінга відділяють лише десять секунд! Якщо врахувати, що останньою спецділянкою ралі стане знову-таки гігантський 44-кілометровий «Ельверум», то ці 10 секунд зовсім нічого не вирішують. ![]() Після грандіозного провалу Citroen Sport честь «Подвійного шеврона» належало відстоювати трьом приватникам – Джіджі Галлі, Манфреду Штолю і Даніелю Карлссону. І якщо перші двоє ще тримали марку, особливо Штоль, що піднявся до шостого місця (випередивши при цьому більш швидкого, але і більш необережного Галлі), то Карлссон вже другий день підряд був не в змозі продемонструвати пристойну швидкість. Можна тільки здогадуватися, що ж твориться з шведом – по ідеї, на сніжних трасах у нього не повинно бути проблем з шинами і настройками автомобіля. Та і тижнем раніше в Швеції Даніель виступив не в приклад краще! ![]() Для Mitsubishi субота склалася досить нещасливим чином – вже вранці з боротьби за очки миттєво вибув Тоні Гардемайстер, що втратив на «Ельверуме» більше двадцяти хвилин! Потім Тоні видав цілу серію відмінних результатів і навіть фінішував другим на вечірньому суперспешелі в Хамаре. Але пізно ввечері фінн все-таки був вимушений визнати свою поразку і знявся з гонки через серйозні технічні неполадки. Зате по-справжньому здивував Ксавьер Понс, який в двох попередніх гонках запам'ятався виключно численними поломками. Іспанець несподівано продемонстрував небувалу жвавість, випередив при цьому цілу групу скандінавів – і пробився на залікове восьме місце! ![]() Команда BP Ford World Rally Team взагалі піднесла розкішний подарунок своєму шефу Малкольму Уїлсону, якому в суботу виповнилося 51 рік – для цього екіпажам Хірвонена і Грьонхольма було достатньо благополучно фінішувати на двох перших місцях і відсвяткувати черговий дубль. Не дивно, що ще рано вранці в неділю команда заявила – раз два перші місця у неї вже фактично в кишені, то хай пілоти не дурять і спокійно фінішують в колишньому порядку. Така заява розставила всі крапки над „і”, адже запросто могла би послідувати команда Хірвонену віддати перемогу лідеру команди. Але обійшлося – Мікко чесно записав на свій рахунок другу в кар'єрі перемогу, причому завойовану в рівній боротьбі з Маркусом Грьонхольмом і Себастьяном Льобом! Правда, Маркус до останнього моменту норовив відібрати у Мікко перемогу – атакував майже безперервно, особливо на «Ельверуме», і вдвічі скоротив своє відставання, з 20 до 10 секунд. ![]() Але найбільше свято у фордівців було попереду – ще вранці Хеннінг Сольберг відібрав у свого молодшого брата Петтера третє місце і зумів утримати його до самого фінішу! А скільки переживань було на останньому допі, коли Хеннінг на старті несподівано заглох і відразу подарував Петтеру десятисекундну фору! Але все завершилося благополучно – Сольберг-старший вичавив з свого Focus RS WRC 06 все можливе і протягом 44 кілометрів повністю ліквідовував свій десятисекундний стартовий програш! В результаті, вперше за чотири роки всі три місця на подіумі були зайнято екіпажами на автомобілях однієї марки – востаннє таке відбулося в 2003 році, коли Citroen Sport на Rallye Automobile Monte-Carlo завоював три перші місця. А вже для фордівців це взагалі перший такий успіх після 1979 року, коли Ford в Новій Зеландії зайняв чотири перші місця в загальному заліку ралі! ![]() Для Петтера Сольберга фінал гонки носив досить суперечливий характер. З одного боку, норвежець в своїй домашній гонці в останній день втратив місце на подіумі. З іншого – програв-то Петтер не комусь, а власному старшому брату! Основною ж причиною своєї недільної поразки лідер Subaru назвав не найвдаліший вибір шин – на коротких шпильках Impreza жвавістю не порадувала. Але всі ці «шинні» заморочки все одно не змогли приховати головного факту – навіть модернізована Impreza WRC 2006 року як і раніше програє Ford Focus RS WRC 06! Навіть в своїй прощальній гонці заводські Impreza WRC 2006 так і не змогли завоювати подіум. Подивимося, якою же виявиться нова Impreza WRC 2007, дебют якої відбудеться вже через декілька тижнів – на початку березня в Мексиці. ![]() Як і було сказано раніше, в боротьбі за місця в заліковій вісімці на останній спецділянці все встало з ніг на голову – «Ельверум» проявив себе у всій красі! Спочатку Манфред Штоль мало не відразу після старту застряг в заметі і з десятьма хвилинами втраченого часу миттєво вилетів за межі очкової зони, подарувавши тим самим шосте місце Джанлуїджі Галлі. А через декілька хвилин чистою формальністю став поєдинок за передбачуване восьме місце між Даніелем Карлссоном і Ксавьером Понсом – швед в неділю нарешті «прокинувся» і прийнявся атакувати іспанця. Перед «Ельверумом» Даніеля з Ксавьером розділяли трохи більше семи секунд – і навряд чи хто-небудь зміг би передбачити, чим завершився б цей поєдинок. Але всі надії іспанця на перший результативний фініші у складі Mitsubishi звалилися, коли через аварію Понс так і не дістався до фінішу, одержавши 10 хвилин штрафу в рамках SuperRally. У результаті, несподівано одержав розкішний подарунок у вигляді сьомого місця і ще двох очок в скарбничку – і це при тому, що на більшості спецділянок Даніель не зміг фінішувати навіть в десятці якнайшвидших. ![]() А найбільшою несподіванкою став черговий успіх чеха Яна Копецкі, який на своїй Skoda Fabia WRC в останню мить піднявся на восьме місце! Для нього це вже другий результативний фініш в трьох гонках і два очки на рахунку! Звичайно, успіху чеха неабиякою мірою сприяли невдачі Льоба, Понса і Штоля, але все одно його успіх не можна назвати незаслуженим. Чим хороший Копецкі, так це своїм прагненням неодмінно фінішувати без зайвих пригод і умінням вичавити максимально можливий результат з будь-якої ситуації. Залишається тільки в черговий раз констатувати – пора вже Яну при першій же нагоді змінити свою Skoda Fabia WRC на техніку покраще! ![]() Rally Norway. Підсумкове положення Чемпіонат світу Кубок виробників1. BP Ford World Rally Team – 44 | |
|
Всього коментарів: 0 | |